Velkommen hit til meg. Håper du får en trivelig stund. Jeg blir lykkelig for en hilsen fra deg, slik at jeg kan besøke tilbake.

søndag 7. mars 2010

Hva jeg holder på med nå. Del 1.

Gamle klær er en viktig del av vår historie. I MANGE år har jeg vært på jakt etter et LIV, som det het. Det var det plagget, sammen med  strømpestropper som holdt strømpene våre oppe. I fjor høst fikk jeg endelig et lite liv.
Som dere ser er det aldeles fullt av huller, sikkert etter å ha ligget på et loft i 40-50 år. Det var fullt av sorte prikker og skjolder på det også, men det gikk bort ved svak kloring. Nå holder jeg på å stoppe hullene. Det blir aldri helt pent, men verd å ta vare på. Noen der ute som har noe sånt liggende?????
Skal vise bilder etter jeg er ferdig med stoppingen.

 

10 kommentarer:

Asbjørg sa...

Nei,noe slikt har ihvertfall ikke jeg.Og om jeg hadde funnet det,hadde jeg vel ikke visst hva det var engang.Men hørt om det,ja det har jeg.Så flott at noen tar vare på slike gamle klær.Gamle møbler og gjenstander,det har jeg masse av,men ikke så mye klær.

LBH coach Ellen Bjørling sa...

Heisann! Det er så fint at noen tar vare på gamle ting. Du har vel hørt at det har blitt opprettet et sms museum? Man kan gå inn på det på nettet. Jeg kom til å tenke på en ting da jeg leste om hjemmefront museet, og det er om det er dokumentert og vist fram hva kvinnene gjorde under krigen? Jeg har ikke vært der på mange år, så jeg har ikke peiling. Men ofte så blir ikke hverdagen til kvinnene lagt vekt på, og det er jo synd. Kanskje man skulle laget et bloggemuseum?;) Håper dere hadde det hyggelig med besøk i dag. Du får trøstepremie i bursdagen på søndag:)
Klem fra meg:)

FruHellstrøm sa...

Nydelig da :)
Er jo en del sjarm i den når den er litt hullete :)
Den blir sikker flott når den er ferdig :)

Ha en nydelig kveld:)
Klem Tina

Frøydis sa...

Hei på deg :-))
Så moro at du har fått tak i et slikt liv da! Blir spennende å se det ferdige resultatet!!

Ha en topp dag!
Klem, Frøydis

Torilpia sa...

For en jobb du har tatt på deg .. blir spennende å se om du får det til :o)
Artig å ha sånne ting uansett :o)

Ha en kjempefin ny uke - klem!

GroLinda sa...

Så flink du er som tar vare på slike ting! Skulle vært fler som gjorde det, og ikke lot det ligge på loft og kjeller så det ble råttent. Jeg har en gammel mamelukk, et underskjørt og en nattkjole som henger på veggen i soverommet ;o)Fikk tak i det i en brukthandel. Men det er sikkert ikke såå gammelt som det du har funnet. Moro å ta vare på uansett ;o) Ha en strålende flott mandag og uke!
Klem fra Gro :o)

Sologbolig sa...

Ja, slike liv husker eg så vidt. Men har ikkje sett de på årevis, så flott at du tar vare på det. Heldigvis at strømpebuksa er oppfunnet, måtte være grusomt å gå i !! Ha ein fin dag.

Petrinetrollmor sa...

Hei:) Kor spennande !

Muffin sa...

Hei vakre Bossa! Ja der fikk du meg til å mimre, tror visst jeg hadde et par sånne liv da jeg var barn, som min mor hadde brukt da hun var liten. Men jeg brukte dem uten strømper til, bare som trøye. Og de var i godt bomullstoff med påsydde bånd nedover, og uten hull... tror nok de eksisterer fremdeles. Artig at du tar vare på sånt!

Mitt hvite hus sa...

Oj klarer du å stoppe dette da.. da er du flink .. hvordan gjør du det?

Nydelig gamle klær dette..

Klem Kerstin