Velkommen hit til meg. Håper du får en trivelig stund. Jeg blir lykkelig for en hilsen fra deg, slik at jeg kan besøke tilbake.

søndag 11. oktober 2009

Litt mer om livet i Kommodeveien 1.


Far i huset tar seg en hvil i "gamlestuen" Alt er i størrelse 1/12. Jakka han har på seg har jeg strikket selv på pinner nr.0,75 mm.
Vinflaskene er ekte glassflaser med vin på og glassene er ekte glass. Putene i hardangersøm har en av svigerdøtrene mine brodert til meg. Duken på bordet er heklet med tynnere enn sytråd. Det har jeg prøvd selv, men greide ikke å se hvor jeg skulle stikke heklenålen. Dukene er kjøpt gjennom Ebay fra en dame i Australia. Det samme er pinner og garn til å strikke i miniatyr.




Litt mer fra "gamlestuen" Ølbollen på bordet har jeg fått en lokal tredreier til å lage for meg. Malt den selv









Her er også fra gamlestua. Symaskinen er bevegelig på samme måte som en stor symaskin. En pitte liten bevegelig saks ligger på siden.












Kardene har jeg laget selv av to tannpirkere og to trebiter. De "fungerer" ved at jeg har limt borrelås på dem.
Man blir jo bitt av basillen når man driver med så artige ting. Kommer mer etter hvert fra Kommodeveien 1.

1 kommentar:

aase sa...

Utrolig flott dettte dukkehuset ditt!! Ufattelig mange flotte og ekte ting du her har, de blir jo fort "litt jalla" med alt det nye...men dette her det skulle jeg gjerne sett live altså!! Gjett om jeg skulle ønske jeg hadde et slikt lite krypinn......

Ønsker deg en flott dag!!