Velkommen hit til meg. Håper du får en trivelig stund. Jeg blir lykkelig for en hilsen fra deg, slik at jeg kan besøke tilbake.

tirsdag 15. desember 2009

Min vakre lille..






Fikk et bilde i posten av mitt vakre fadderbarn i dag. Han heter Nkanini og bor  i et barnehjen som heter Samaritan i Nairobi i Kenya. Han er født tidlig på året i 2001, men ingen vet dagen. Han har vært "min" siden han var ca 9 mnd. Hans far var 85 år da Nkanini kom til verden. Hans mor er mentalt syk. Han har flere søsken, også et yngre.

Jeg betaler 100 kr. i mnd. for at Nkanini skal få mat og skolegang. På bildet er han og kjøper skolebøker. Det er tatt i jan, febr. i år. Nkanini er av Masai-folket, og han treffer sine søsken og mor noen ganger. Moren får medisinsk hjelp av samme organisasjon som kalles Afrikahjelpen. Til jul sender jeg ekstra penger til hjemmet. Like mye som jeg gir barnebarna våre, ikke sammenlagt da..... Hehe. Sååååå mye har jeg ikke. De pengene brukes til ekstra god julemat og pakker til alle barna på hjemmet, og litt til påskjønnelse til de som arbeider på hjemmet. Dessuten blir det sendt noen tepper og mat til slum-barna  som bor på gata i Nairobi.Jeg kjenner den kontakt-damen for hjemmet, som bor her i landet. Hun har flere ganger vært der nede, og sender oss noen ord om det. Pengene til fadderbarna går uavkortet til hjemmet der nede. Det eneste som blir brukt til annet, er til porto. Med andre ord, ingen administrasjonsutgifter. Alt arbeid er frivillig. Det betyr mye for meg; at jeg vet pengene går til det det skal. jeg får oppdateringsbrev flere ganger i året, og noen ganger er det med bilde av gutten min.
De trenger flere faddere og er noen interessert, send meg en e-post.
Men, det var ikke derfor jeg la ut dette, altså. Ville bare vise fram denne vakre gutten.

OG- Takk så masse igjen for hilsningene fra dere. Dere er så søte......

7 kommentarer:

pepperkverna sa...

EN vakker gutt, håper han får et godt liv! Hege

sylvia sa...

ja en nydelig gutt.
og en fantastisk flott ting å være fadder,vi trenger mange fler,tenk hva som kan gjøres for 100-200 kr i mnd for dem,
en yggelig ting å gjøre,ha en nydelig dag .klem fra sylvia

verdens heldigste mamma sa...

han er en kjekk liten gutt ja ! :)
Fint at du kjenner hun kontakt personen. Kanskje vi også kan gi ??
Skal snakke med mannen i huset også har du vel e post adr mi???
Klem

Kathrine H sa...

For en nydelig gutt!

Mine besteforeldre har i mange år hatt et fadderbarn i Afrika; de synes alltid det er så koselig å motta brev og bilder. :o)

Ønsker deg en riktig fin tirsdag!

Torilpia sa...

Det gjør godt for alle å gjøre noe som betyr noe for andre. Og når du får så koselige tilbakemeldinger med bilde - varmer det ekstra mye. Kjekk ung kar det der :o)

Jeg la ut en kommentar til kommentaren din inne hos meg .. vet ikke om jeg misforsto det du skrev? Hvis du har anledning kan du kikke innom igjen .. :o)

Ha en fin tirsdagskveld - klem!

sylvia sa...

hei igjen min venn.
så du svinger deg i bøttebaletten m dagen,
flink du er altså.
deilig når hver en krok er ren til jul.
stå på så er du snart ferdig..
stor klem fra sylvia

GroLinda sa...

Tusen takk for kommentar på bildene mine :o)
Kjempehyggelig! Blir så glad hver gang det ligger nye kommentarer. Så fint at du har et fadderbarn. Det er en nydelig gutt ja :o)
Ha en festlig føjuls-stri ;o)
Klem fra Gro