Velkommen hit til meg. Håper du får en trivelig stund. Jeg blir lykkelig for en hilsen fra deg, slik at jeg kan besøke tilbake.

tirsdag 19. januar 2010

Jeg fant... jeg fant......


To 1800-talls munnblåste og håndmalte vaser ble mine på en antikk-runde. Da begge er skadet fikk jeg dem for utrolige 200 kr. Skadene er ikke større enn at de er usynlige når man stiller dem rett vei. Jeg er ikke glad i å kjøpe ting som ikke er hele, men disse fortjener mange års glede til. Et problem var hva jeg skulle sette i dem. Kan ikke ha vann i dem, da den ene har sprekk i foten. Løsningen ble denne....


Jeg kjøpte en perle-krans på Bohus  (nedsatt 70 %) og plukket den fra hverandre.
Da fikk jeg pynt både til vasene og mere til.
Bjørke-kransen som ble igjen skal jeg pynte LITT og henge på ytterdøren.
Det ble flere fluer i en smekk.
Den lille sovende gutte-figuren på bildet øverst har sin helt egen historie som jeg skal fortelle om i et senere innlegg. Engelen har jeg malt selv, og maleriet på veggen er også av meg.



6 kommentarer:

Torilpia sa...

Så bra å komme over slike fine gamle skatter :o)

Har du virkelig malt det bildet?? Skikkelig fint!
Engelen er nydelig!

Ha en super tirsdag - klem!

aase sa...

Vakre vaser og jammen godt noen kan ta vare på de selv om de ikke er perfekte.....er vel ikke det vi heller når vi runder 100...hihi!! For en skjønn engleduk du viser i forrige innlegg, utrolig flott er den!!

Frøydis sa...

Hei på deg :-))

Så flink du er! Kjempefint bilde du har malt! Heldige dere er, dere mennesker som har de evnene!

Ha en flott dag :-)
Klem, Frøydis

jannes hobbykrok sa...

For en flott blogg dette var!Jeg falt helt for den nydelige grønne fargen på veggene dine!Sååå fin!Malte grønt i stua i sommer,men traff nok ikke helt med fargen!Gleder meg til å titte innom denne bloggen igjen!
Klem,Janne

http://kalimerablogg.blogspot.com/ sa...

Så flink du er - glad jeg klarer å male en vegg uten å søle, hehe.
Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg.
Ha en strålende uke, klem fra Helen

Ingvild sa...

Så kjekt å finne slike skatter!

Ha en god kveld,
klem,I