Velkommen hit til meg. Håper du får en trivelig stund. Jeg blir lykkelig for en hilsen fra deg, slik at jeg kan besøke tilbake.

torsdag 21. januar 2010

Dagens kupp


Ja i dag synes jeg at det ble kjempekupp i en brukthandel. : Gulvramme (?) til billedvev med 2 nøster renning til hele 75 kroner!!!!!! 6 håndbroderte duker  med heklet kant, og i blått og hvitt da.... Passer perfekt på kjøkkenet. De betalte jeg 250 penger for. Og en stor blomsterpotte til kr. 25.
Har en stund nå hatt lyst til å prøve meg på billedvev. Har funnet ut at det må være en fin hobby å drive med om man ikke er så bevegelig lenger.... Derfor må jeg lære meg det i tilfelle jeg mister beina en gang i framtiden, noe som er meget mulig med tette årer til beina.


Se godt, dere, for dette er ikke så vanlig syn hos meg. Men jeg er på strikke-kafè en gang i måneden, og da må jeg bake med meg noe godt som jeg kan kose meg med mens ALLE de ANDRE mumser i seg av alskens deilig bakverk. I dag bakte jeg muffins med eple-biter. Jeg bruker SUKRIN,  (160 kr. pr kg)... som er en sukkererstatning som ikke påvirker blodsukkeret. Og så er det tilsatt HI-Maize som er et usynlig kostfiber, noe som gir jevnere blodsukker.Første gang jeg prøvde disse, og de er ganske gode. De er strødd oppå med litt nøtter, sukrin og kanel. Kanel senker blodsukkeret. SUNNE kaker, med andre ord.
Egentlig ville jeg heller hatt en diger bit av den deilige Snickers-kaka og mumsige sjokoladekaka de andre spiste, men , men....
Heldige meg kom i kontakt med en dame der som har holdt kurs i billedvev, og jeg skal få komme bort til henne for å se hva hun har av mønster og slikt. Spennende.... Oppskrifter på sunt bakverk kan du finne HER


7 kommentarer:

helle sa...

Det var nogle vældig gode køb du gjorde, Bossa!
Fin urtepotte og søde, små broderede duge i blåt/hvidt, som altid er fint!

Lykke til med vævningen, klem Helle

GroLinda sa...

Oj så heldig du har vært!! Det ser moro ut å veve. Da kan du lage mye fint vettu ;o) Har du anledning til å sende den oppskriften på muffins? Mail: grolinda160@yahoo.com Det hadde vært fint å kunne laget noe man tålte. Kan man bruke glutenfritt mel????
De dukene du har kjøpt var lekre!! De hadde passet hos meg også ;o)
Får du ikke gjort noe med årene i beina dine? Det er synd om du mister førligheten med å gå!!! Høres ikke noe godt ut. Lykke til med vevingen og ha en flott torsdag videre vennen!
Klem fra Gro :o)

sylvia sa...

hei på deg,
ser at søs gro akkurat har vært her hos deg,rart det der,vi bor på hver vår kant av norge,men besøker deg med få minutters mellomrom.hihi.
men å heldig du har vært hos brukt handel da,så fine ting.moro.
å det er trist å høre om beina dine vennen,håper du snart kan få en oprasjon,å da skal du bli bra.
ønsker deg en herlig torsdag,
klem fra sylvia

ANNEPÅLANDET sa...

Fine funn du har gjort! Det er så gøy å gå i bruktbutikker og finne gamle og gode ting som kan få et nytt liv. Men det blir litt fullt hjemme ette hvert... ;)
Ha en fin dag!

salige lavendel sa...

Lykke til som billedvev-kunstner!! Gøy å finne noe så spesielt.

Yvonne sa...

Mmm, bakverket ditt ser herlig ut! Og så moro å gjøre gode kjøp i brukthandel.
Det englebildet fra bestemor må være noe av det nydeligste jeg har sett. Og så flott dikt da, hadde aldri hørt det før jeg. Takk for at du deler!
Ha en flott helg!
Klem, Yvonne :)

Torilpia sa...

Ok - det viktigste først ... de kakene så bare kjempegode ut .. namm .. må nok kjøpe meg ett eller annet til kaffen i dag ja .. :o) Kanel er kjekt - også er det godt i det meste - til og med i kaffen .. :o)

Har du diabetes - siden du plages med blodtilførsel til bena? Tror ikke jeg har fått med meg noe om dette før .. høres litt skummelt ut da .. huff ..

Men det er gøy å få shoppet flotte ting - til nesten ingen penger .. :o) Føles ekstra bra da.

Stor klem til deg fra meg!