Velkommen hit til meg. Håper du får en trivelig stund. Jeg blir lykkelig for en hilsen fra deg, slik at jeg kan besøke tilbake.

søndag 26. juni 2011

Operasjon langgang ferdig.(nesten)

Har en lang, smal gang med dører på alle kanter. Vanskelig å gjøre noe med, og et sted som fort blir utrivelig. Ikke så mye passer inn, og når alt er i forskjellig farger, blir det liksom aldri koselig. Og siden det er det første rommet vi ser når vi står opp om morgenen, fant jeg endelig ut at her skulle noe gjøre. Dette skapet er fullt av fotoalbum.
 Dette "skapet" med glassdører fant jeg på bruktbutikken her.
Denne mindre pene saken ble også med hjem.

Slik ble skapet.For tiden er det oppholdsted for noen dukker jeg samler på. Og denne engle-papirremsen kom jo til sin rett i stedet for å ligge i en skuff.
Den stygge saken ble til en fin seng til en håndlaget dukke av cernit.

Helheten.

Dette stativet er jeg blitt så glad i, og i går fikk jeg kjøpt et nytt teppe( det nederste) til halv pris.
Langgangen den ene veien...
og den andre veien...
Mye lysere og trivligere enn før, så jeg er fornøyd.
Et par rammer skal få litt hvitt, og litt stryking, så er alt HELT ferdig.
Ha nydelige dager.



3 kommentarer:

MariMaja sa...

Det ble jo riktig så flott!
Håper alt står bra til med deg.
Ønsker deg en fortsatt fin søndag:)
klem fra Maja

Asbjørg sa...

Kjempefint i gangen din,lyse farger gjør susen...

Kamerasamleren sa...

Først og fremst en hjertelig og stor takk her også for de fine og utfyllende kommentarene du "stilte" med igjen hos meg. Også for at du fikk "rekonstruert" del to. :)

Som du selv sier, er du ikke av de som skifter møbler hver dag, men når det trengs. Der er nok likheten også til stede hos oss. En kan ikke kjøpe seg lykke, varme og glede tenker jeg og mine tanker. Og er nesten fristet til å sammenligne denne egenskapen din med tankene om egenskaper du selv er fylt med av medmenneskelighet og omtanke. Det kan nok være en farlig sammenligning, om en går bastant ut med at det er sammenheng. Noen ganger kan det nok være slik.

En merker snart når en kommer inn i et hjem hva det er laget av. Ekte kjærlighet og mennesker fylt av omtanke og omsorg overfor hverandre og andre, eller kjærligheten til de siste moter og trender. En kan nok finne eksempler på begge deler også, men jeg tror jeg er inne på noe her som ikke ligger så langt fra virkeligheten.

Nå begynner min kropp å bli sliten av dagens mye og intense luft og jeg lurer på om det jeg skrives kan tolkes av den som leser det. :) Derfor må jeg runde av her - så jeg ikke roter meg ut på de ville veier og løs grusen i svingene. Men til slutt vil jeg ta med at din lange gang ble vesentlig frisket opp og i positiv retning. Det skal ofte ikke så veldig mye til og vi har nok noen "svin på skogen" og dårlige plasseringer vi også her hjemme. De er så vanskelig å se når en er så vant med dem etter en god del år. Tiår.

Takk for titten, god natt og gode dager fremover! :)