Velkommen hit til meg. Håper du får en trivelig stund. Jeg blir lykkelig for en hilsen fra deg, slik at jeg kan besøke tilbake.

torsdag 23. desember 2010

Jeg fikk en suuuuper ide.....

synes jeg selv i alle fall. Ryggen er blitt mye bedre, og litt mer er blitt gjort.Med veldig god hjelp av Mannen. Juletreet er på plass, Vi pynter det alltid på lille julaften. Så har jeg de siste årene en plastduk over den hvite duken på spisestuebordet. Det sparer meg for utrolig mye arbeid. Barnebarn kan søle så mye de orker, uten at jeg får tanker om all duk-vasking. Har en nydelig papir-løper som jeg fikk tak i forrige jul, tegnet av Jenny Nystrøm. Den legger jeg da under plast-duken. Bordet er 2 m. langt, og papirduken dekker ikke så mye.  Så fikk jeg min suuuuupre ide....
Jeg samler på kort, og de mest verdifulle for meg, er de som en gang er skrevet av mine forfedre. Jeg kommer liksom så nærme dem, når jeg holder de samme kortene de har holdt i og skrevet på. Det er bla annet fra oldeforeldre og en bestefar som var døde før jeg ble født. Nå har jeg lagt dem utover bordet, så er de med oss i julefeiringen.

Kortet øverst til venstre, lekte min søster og jeg med da vi var små og hos bestemor og bestefar. De hadde ikke kortlek, så vi lagde en ut av gamle julekort. Det er skrevet et stort 6-tall på det. Vanskelig å se, men 6-tallet er liggende og opp,ned på bildet. Kortet ved siden av er til min farmor fra hennes foreldre. Willy er min far som døde for over 30 år siden,, og dette kortet er fra hans farmor og farfar. Elsker de kortene. Kanskje jeg kommer med et ferdig dekket bord så dere får se det også. Har jo spandert på meg et nydelig stålbestikk som jeg fant på Bohus også. Nei, nå er jeg glad. Gleder meg til å fortelle barnebarna om kortene.
Ha en suuuuper lille julaften alle dere. Jeg skal besøke min søsters grav i morgen. det gjør jeg alltid lille julaften. Takk for gode ønsker om god bedring. Det hjalp !!!!

2 kommentarer:

Mira sa...

Veldig smart, og fint!

Håper ryggen din kommer seg fort!

Ønsker deg å dine ei fin julefeiring!

Juleklem fra meg.

Frøydis sa...

God morgen :-)
Smart idê du hadde der ja, spesielt med tanke på søl.. Vi søler veldig bare vi 2, så kanskje noe for oss også? hehe..

Trist å lese at du har mistet din søster! Denne tiden er jo alltid spesiell..Vi har jo alle mistet noen, så da er det godt å vite at vi fremdeles tenker på de..syns nå jeg da!
Hva jeg skal gjøre idag, bortsett fra det jeg har blogget om...handle inn resten av maten, ta ut kalkunbrystet fra frysen så det tiner til imorgen..
Og så skal jeg BARE kose meg :-))
Ha en flott dag og klem fra meg