Velkommen hit til meg. Håper du får en trivelig stund. Jeg blir lykkelig for en hilsen fra deg, slik at jeg kan besøke tilbake.

mandag 14. juni 2010

Nå er nok naboene sikre

på at jeg virkelig er noe sprø. Om de ser hva jeg driver med da. På fredag vaska jeg nemlig balkongen i regnværet. Ja, vi har jo tak over balkongen nå da........ Det er 2. gang jeg vasker der ute for pollen. Først var det et lag med skikkelig GUL pollen og nå var det like mye GULGRØNN pollen. Det legger seg jo over alt, og da måtte jeg jo vaske over alt..... Og så er det jo et møbelprosjekt på gang igjen.
Denne delen av et soveroms-møblemang hadde jeg stående i uthuset. Det er malt tre, ikke marmor i platen. Markspist og stygt i beina, men fullt brukbart til å stå på balkongen i noen år. Da jeg holdt på med vaskingen av det, fant jeg en signatur, og at det var malt i 1923. Det sto skrevet med blyant under på skuff-bunnen. litt artig da. Nå er det malt med 1 strøk hvitt, og venter på neste strøk. Må vente til det er litt tørrere i været.


 Havna plutselig i en bruktbutikk i dag, og fant dette settet. Mugge, fat og såpeskål. Tror ikke det er så gammelt, men jeg synes det er nydelig. Passer perfekt til møbelet. Ble så fint med vann og  flytelys i fatet.  Ellers var jeg på et loppemarked i går og fant et strikket hånkle bl.a. Det ligger i klorvann Det får jeg blogge om siden.

Ha en kjempefin uke alle sammen. Det har jeg tenkt å ha.




5 kommentarer:

Ruths datter sa...

Så flott dette var da. fargerik dame er du.Ikke sprø.
ønsker deg en fin uke.
Klem

sylvia sa...

god morgen Bossa.
åå så nydelig det ble,vakkert møbel,stilig med signatur da,
skal si du var heldig som fant dette settet,så enig med deg i at det passet så godt,blir vakkert på din veranda nå.
ønsker deg en herlig dag.
stor klem fra sylvia

GroLinda sa...

Heisan Bossa :o)
Så flott et møbel og så heldig du var som fant det flotte settet! Det blir nok knallfint når du får det ferdig og kan sette det fram på verandaen ;o) Det er jo litt nostalgisk med den signaturen under skuffen da ;o) Moro.
Da ønsker jeg deg en flott uke min venn og kos deg masse.
Klem fra Gro :o)

salige lavendel sa...

Sukk, så vakkert, både møbelet og det blå og hvite settet.Nydelig på verandaen sommerstid og på et soverom vinterstid. Jeg leste innlegget lenger ned her om de skinnbrevene også- du verden så spennende!! Det var god service å la deg få ta en titt på dem alene, sånn skal det være! =)

Kamerasamleren sa...

La naboene tenke hva de vil, gjør en ikke annet galt enn å vaske...:)
Tror vel egentlig ikke du er så sprø, men fargerik kan vel brukes og som er brukt tidligere under kommentarene her. Og det er vel både lov og flott. Livet blir så mye "penere å leve" da, tenker jeg.

Lykke til med vaskinga og sommeren videre!